Roztoczańska Mordęga – Turystyczna Impreza na Orientację – 19.10.2024 Jacnia – Regulamin
OGÓLNOPOLSKA TURYSTYCZNA IMPREZA NA ORIENTACJĘ „ROZTOCZAŃSKA MORDĘGA”
Regulamin
Patronat Honorowy:
Wójt Gminy Zamość Ryszard Gliwiński
1. Organizator: Uczniowski Klub Sportowy Azymut Siedliska
Partnerzy:
– Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego
– Gmina Zamość
– Lubelski Związek Orientacji Sportowej
– CONTADU.com
– RMT_NETWORKS
– FRS Creative
– Agroturystyka Mokre – Mokre 274, 22-400 Zamość
– Roztocze-Med
– Masarnia u Rzeźnika Henryka – Henryk Iracki
– SportDruk
– Nadleśnictwo Zwierzyniec
2. Cel imprezy:
– umożliwienie aktywnego spędzania czasu wolnego dla dzieci, młodzieży, dorosłych, seniorów oraz miłośników spacerów z psami i kijkami,
– poznanie walorów turystycznych, historycznych, kulturowych Roztocza jako części województwa lubelskiego,
– umożliwienie zdrowej rywalizacji dla różnych grup wiekowych oraz doskonalenie umiejętności nawigacji przy pomocy mapy i kompasu jako zachęta do samodzielnych wędrówek po różnych
ciekawych miejscach naszego województwa,
– popularyzacja aktywnych form spędzania czasu w tym spacerów po lesie, biegów i marszów na orientację wśród różnych grup wiekowych i środowiskowych i społecznych oraz motywowanie
do dalszych treningów i startów w imprezach,
– integracja ludzi o podobnych zainteresowaniach,
– pokazanie uczestnikom piękna Roztocza oraz walorów krajoznawczych i historycznych województwa Lubelskiego i powiatu zamojskiego
Impreza jest organizowana w ramach zadania publicznego: turystyka i krajoznawstwo – organizowanie na terenie województwa lubelskiego imprez turystyki rowerowej, kajakowej,pieszej, konnej i motorowej o charakterze wojewódzkim i ogólnopolskim.
3. Termin: 19.10.2024 r.
4. Biuro i Centrum: Jacnia – Centrum rekreacyjne nad Zalewem
Praca biura od godz. 8.00 do godz. 15.00.
Kontakt z organizatorem: UKS Azymut Siedliska – email: uksazymut@o2.pl
Kierownik zawodów Dorota Czarny – tel. 693 433 542
5. Parking: w centrum zawodów
6. Centrum i teren imprezy – mapa (wkrótce)
7. Zgłoszenia: do 17.10.2024 roku poprzez formularz zgłoszeniowy / Lista zgłoszonych
Udział w imprezie jest bezpłatny
8. Świadczenia:
– mapa dla każdego uczestnika, toalety w centrum imprezy, karta startowa, poczęstunek
9. Bieg / marsz z mapą TP5, TP 10 i TP 15:
a) trasa piesza 5 km (TP5): klasyfikacja zespołowa – rodzinna lub patroli-3-osobowych nordic walking, limit czasowy 120 (może ulec zmianie).
b) trasa piesza 10 km (TP10): indywidualna klasyfikacja Kobiet i Mężczyzn, limit czasowy 250 (może ulec zmianie).
c) trasa piesza 15 km (TP15): indywidualna klasyfikacja Kobiet i Mężczyzn, limit czasowy 300 min (może ulec zmianie).
d) Nagrody: medale i dyplomy za miejsca I-III w każdej kategorii marszu na orientację.
e) Wyposażenie uczestnika marszu na orientację: Wyposażenie obowiązkowe: – kompas; – telefon komórkowy z naładowaną baterią; – długopis; – apteczka pierwszej pomocy (środki opatrunkowe,
przeciwbólowe, bandaż elastyczny, folia termoizolacyjna NRC); – dokument tożsamości.
Wyposażenie zalecane: – dodatkowe ubrania na wypadek nagłego pogorszenia warunków atmosferycznych; – woda i prowiant; – element odblaskowy umieszczony z tyłu plecaka.
f) Zasady Współzawodnictwa – warunki naliczania punktów, czasu, zaliczania punktów kontrolnych, etc.:
– uczestnicy w czasie pokonywania trasy mają prawo poruszać się pieszo i odpoczywać wedle własnej woli.
Nie można korzystać z żadnego środka lokomocji oraz pomocy osób trzecich,
– start na wszystkich trasach odbywa się masowo,
– punktem Kontrolnym (PK) jest charakterystyczne miejsce w terenie zaznaczone na mapie lub wynikające z zadań lokalizacyjnych. W terenie oznaczeniem punktu jest biało-czerwony lampion umiejscowiony np. na drzewie (lub w innym widocznym miejscu) posiadający własny kod. Dodatkowo, jako zabezpieczenie, na obiekcie z lampionem będzie literka M napisana jaskrawą kredą. Przy PK mogą znajdować się sędziowie,
– uczestnik dowolnie wybiera trasę i kolejność zaliczania punktów kontrolnych,
– aby zostać sklasyfikowanym należy zaliczyć co najmniej jeden punkt kontrolny,
– zaliczenie PK odbywa się poprzez perforację odpowiedniego pola na karcie startowej odpowiadającego danemu PK. W przypadku braku perforatora należy wykonać zdjęcie miejsca PK wraz z oznaczeniem
(jeśli jest).
– potwierdzenia na karcie startowej uczestnik ma obowiązek dokonać we własnym zakresie. Ponadto potwierdzenie obecności na niektórych PK odbędzie się poprzez wpisanie prawidłowej odpowiedzi
na pytanie w odpowiednim miejscu na karcie startowej lub rozwiązanie zadania,
– fakt pobytu uczestnika oraz godzinę na PK mogą odnotować Sędziowie PK także we własnym zakresie.
Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i w żaden sposób nie zastępuje obowiązku prawidłowego potwierdzenia PK przez uczestnika.
– klasyfikacji podlegają wyłącznie uczestnicy, którzy dotrą na metę zawodów, a o kolejności decyduje ilość punktów oraz czas przebycia trasy,
– obowiązuje ścisły zakaz stosowania innych map niż dostarczone przez organizatora,
– zakaz używania GPS-ów, do innych celów niż zapis trasy,
– złamanie zakazów z pkt. 2 i 3 powyżej skutkuje dyskwalifikacją,
– protesty można składać w formie pisemnej lub elektronicznej od momentu ogłoszenia wyników wstępnych do 30 minut po upływie limitu czasu danej trasy (liczy się godzina otrzymania protestu
przez Sędziego Głównego).
Protesty zostaną rozpatrzone, po czym zostanie ogłoszona oficjalna klasyfikacja końcowa danej trasy.
10. Obowiązki Uczestników:
a. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany Regulaminu o czym uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej przed startem Marszu.
b. Obowiązuje zasady poruszania się po drogach publicznych, szlakach turystycznych z zachowaniem przepisów ruchu drogowego i ppoż. oraz innych praw obowiązujących na terenie imprezy.
c. Obowiązuje zakaz rozpalania ognisk na terenach leśnych, poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych. Za szkody wyrządzone wobec uczestników przez osoby trzecie jak i odwrotnie organizator nie odpowiada.
d. Udział w imprezie jest dobrowolny i uczestnicy startują na własną odpowiedzialność. W razie wypadku nie będą dochodzić odszkodowania od Organizatorów.
e. Ze względów bezpieczeństwa wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględne odmeldowanie się po marszu do godziny 16:30 w sobotę – na jeden z poniżej podanych sposobów: – osobiście w centrum,
– telefonicznie u organizatora dzwoniąc pod numer telefonu 693 433 542.
11. Program Imprezy
8:00 – 9:00 – przyjmowanie uczestników w bazie rajdu oraz wydawanie pakietów startowych,
9:00 – odprawa techniczna trasy TP15, TP10, TP5
9:30 – start trasy TP15, TP10, TP5
11:30 – 13:30 przyjmowanie uczestników po przebyciu trasy,
14.00 – podsumowanie marszów
12. Zasady sanitarne: Zawody zostaną przeprowadzone z zachowaniem obowiązujących zasad sanitarnych.
13. Polityka prywatności: zgłoszenie się do zawodów jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych przez organizatora imprezy na potrzeby ich organizacji, publikacji list
startowych i wyników oraz zgody na udostępnienie wizerunku zawodników w mediach, relacjach z imprezy zamieszczonych na stronie www.azymutsiedliska.pl oraz materiałach promocyjnych
dotyczących imprezy.
UWAGI:
– zgłoszenie jest równoznaczne z akceptacją regulaminu oraz zobowiązaniem się do jego przestrzegania.
– dla osób niepełnoletnich obowiązuje zgoda rodziców na udział w imprezie,
– Organizator nie ponosi odpowiedzialności materialnej za rzeczy zaginione w trakcie trwania imprezy.
– uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie,
– zawodnicy startują na własną odpowiedzialność z pełną świadomością możliwych niebezpieczeństw i ryzyka z tym związanego. W przypadku wypadku, utraty zdrowia lub mienia, osoby te nie będą rościły
żadnych zobowiązań wobec organizatorów, współorganizatorów udostępniających swoje obiekty na czas i okoliczność imprezy,
– zawodnicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów Kodeksu Drogowego,
– Organizator zapewnia opiekę medyczną, poczęstunek,
– Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji niniejszego regulaminu,
– Impreza zostanie przeprowadzona bez względu na warunki atmosferyczne,
– w przypadku małej ilości startujących Organizator zastrzega sobie prawo do łączenia kategorii.
Zadanie dofinansowane jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego i Gminę Zamość.